ZUL NORDIN DALAM PORTAL UMNO....
SHAH ALAM - Pas walaupun mempunyai ahli lebih sejuta orang, tetapi sebuah komponen yang lemah dalam Pakatan Rakyat (PR) kerana ia tidak mempunyai kuasa sebenar dalam perikatan itu.
Ahli Parlimen Kulim Bandar Bharu, Datuk Zulkifli Nordin mendakwa Pas seolah-olah telah dilunyaikan oleh PKR dan DAP.

"Situasi ini berlaku akibat ketaksuban kebanyakan ahli PR terlalu cintakan dunia dan mengejar kuasa hingga sanggup mengetepikan peranan Pas dalam perikatan itu.

"Tanpa Pas, percayalah yang PR takkan ke mana kerana segala persiapan ceramah atau program dianjurkan PR, ahli Pas juga yang akan membantu dari segi persiapan," katanya dalam program Himpunan Ke Arah Penyatuan Ummah di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika menjadi ahli panel sesi "Mencari Persamaan, Memahami Perbezaan".

Zulkifli menambah, program keagamaan yang dianjurkan PR juga ditunjangi pemimpin Pas dalam memberi ceramah atau khutbah.

"Kalau kita lihat, dalam program mereka (PR), yang beri kuliah, semuanya orang Pas, kadang-kala hingga lima atau enam kuliah setiap hari di pelbagai tempat.

"Walaupun dari pandangan mata kasar orang luar Pas mempunyai sebuah jentera yang lengkap, namun kuasa mereka seakan-akan hilang apabila bergabung dalam pakatan itu," dakwa beliau lagi.

Sehubungan itu, beliau turut menyeru rakyat negara ini menggunakan kuasa dalam menentukan tampuk kepimpinan negara di masa akan datang.

AA : ADE BENAR JUGA KATE ZULNORDIN NI.....IGT SUMA YANG XBENAR BELAKA DAH...