Tuesday, November 20, 2012


TERKINI!!! ISRAEL AKAN LANCAR SERANGAN DARAT KE TEBING GAZA!!?





JURUSALEM - Israel belum memutuskan apakah akan menggerakkan tentera ke Tebing Gaza untuk operasi darat terhadap Hamas dan kelompok lain Palestin, kata jurucakap tentera, Sabtu (17/11/2012), hari keempat konflik terbesar Israel-Palestin.

"Saat ini, belum ada keputusan mengenai operasi darat. Kami mempunyai pilihan ini, serta pilihan lain. Setiap dua jam kami mengkaji ulang situasi, laporan risikan dan sasaran yang diserang. Lalu kami melanjutkan ke tahap berikutnya," kata jurucakap Angkatan Darat Israel Letkol Avital Leibovich, kepada Xinhua.

Spekulasi telah beredar luas bahawa Israel bakal menghantar tentara ke dalam Tebing Gaza, setelah berhari-hari serangan sengit dari laut dan udara terhadap ratusan sasaran di kawasan pantai itu gagal membuat Hamas dan kelompok pejuang Palestin menyerah.

Meskipun demikian, Leibovich menegaskan serangan Israel saat ini tidak boleh dipandang sebagai kegagalan. "Kami sudah memusnahkan simpanan (roket jarak jauh) Fajr-5 (di Tebing Gaza)," katanya.

Ketika ditanya apakah tentara Israel akan memasuki Tebing Gaza dalam beberapa hari akan datang, Leibovich berkata, "Itu dalam pertimbagan kami. Pasukan telah dikerahkan untuk siap sedia dan hanya tunggu perintah (untuk memasuki Tebing Gaza)." - Agensi
http://shahalamrebels.blogspot.com/2012/11/terkini-israel-akan-lancar-serangan.html

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...