Monday, November 5, 2012


JPJ dedah senarai 831 lokasi pemasangan kamera AES

Setakat ini kamera AES (Automated Enforcement System) telah dipasang di 14 lokasi ‘blackspot’, yang merupakan lokasi yang sering berlaku kemalangan maut di negeri Perak, Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya. Anda boleh lihat senarai 14 lokasi tersebut dengan mengikuti link di sini.
Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Malaysia seterusnya telah mendedahkan senarai 831 lokasi pemasangan kamera AES di seluruh negara, di mana anda boleh memuat turun senarai lokasi tersebut melalui link di bawah yang terdiri daripada 3 dokumen berbentuk PDF;
  • Rumusan Lokasi AES
  • Lokasi AES – Had Laju
  • Lokasi AES – Lampu Isyarat
Menurut JPJ, senarai lokasi-lokasi tersebut akan dikemaskini dari masa ke semasa dan masih tertakhluk kepada kriteria pemilihan sebagai kawasan ‘blackspot’.
p/s : Nampaknya “berniaga saman AES lebih untung dari berniaga unta” - skrip diinspirasikan daripada watak Husin Lempoyang dalam filem Tiga Abdul.. icon smile JPJ dedah senarai 831 lokasi pemasangan kamera AES
Update terkini pada 30/10/2012
Di bawah berikut merupakan SENARAI LOKASI PEMASANGAN KAMERA AES :
Lokasi kamera AES JPJ dedah senarai 831 lokasi pemasangan kamera AES
Pelaksanaan AES akan dilakukan secara berperingkat. Untuk fasa pertama, kamera AES telah dipasang di 14 lokasi blackspot yang merupakan lokasi sering berlaku kemalangan maut di negeri Perak, Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya. Berikut adalah senarai lokasi pemasangan kamera AES tersebut.
Sumber daripada laman sesawang Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ).

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...